Algarve – Portugalia

Przed wyjazdem do Algarve w Portugalii miałam sen. Śniło mi się, że stoję w oceanie i obmywa mnie ogromna fala. W śnie pomyślałam, że jest to piękny akt oczyszczenia. Wyraz troski, jakim darzy mnie matka natura. Gdy ten sen się ziścił, wiedziałam, że nasza podróż jest wyjątkowa i że trafiliśmy do magicznego miejsca.

Portugalski region Algarve jest miejscem w naszym stylu. Ogromne, piaszczyste, dzikie plaże, cudowni ludzie i cała masa lokalnych produktów.  Jest tam wiele miejsc do odkrycia. Z pewnością nasz tygodniowy wyjazd był za  krótki, by choć odrobinę się znudzić. Podzielę się z wami miejscami, które szczególnie zapadły mi w pamięci i do których chętnie jeszcze kiedyś wrócę.

Plaża Ariffana

To moja ulubiona plaża w tej części świata. Ta ze snu, o którym pisałam na początku artykułu. Jest w niej coś wyjątkowego. Mimo że to ocean, woda była wyjątkowo spokojna, a fale łagodnie i przyjemnie kołysały podczas kąpieli. Długa i szeroka, prawie pusta dawała poczucie dzikości i prywatności. Dzięki temu można było pokontemplować i zanurzyć się w żywioły. Woda, słońce, piasek i wszechobecny wiatr przenikały ciało, oczyszczając je i napełniając nową energią.

plaża praya ariffana
kokosy na plaży
opalanie

Restauracja Pisco

Pewnego  upalnego dnia wracając z kolejnej nowoodkrytej pięknej plaży, potwornie głodna wpadłam na pomysł odwiedzenia po drodze restauracji. Takie pomysły zazwyczaj kończą się dużym rozczarowaniem. Jednak tym razem było inaczej. Krążyliśmy po okolicy, szukając odpowiedniego  miejsca, gdy nagle mój wzrok przykuł bardzo nieoczywisty szyld. Już z ulicy było widać, że jest to coś wyjątkowego. Pomimo że musieliśmy zaczekać pół godziny, na otwarcie lokalu, nie straciłam zapału (zazwyczaj nie czekam, tylko zjadam cokolwiek i z wyrzutami sumienia wracam do domu).  Moja cierpliwość została  hojnie nagrodzona. W bardzo klimatycznym miejscu pracowali przemili ludzie, wyglądający na całkiem zgraną ekipę.  Zamówiliśmy przystawkę i 2 dania. Ja koniecznie chciałam spróbować ich wegańskich pomysłów, G. skusił się na bardzo nowatorką glutenową pizzę obsypaną całą masą ziaren. Oba dania wyglądały i smakowały cudowne! Gdyby nie to, że czas otwarcia lokalu nie zgrywał się z naszymi planami, z pewnością wrócilibyśmy po więcej. Restauracja Pisco, to jedno z tych miejsc, które karmi na wielu poziomach, nie tylko tym fizycznym.

pisco restaurante pt
restaurante pisco menu
pisco restauracja portugalia

pisco restauracja
obiad portugalia
pizza portugalia

Sea You Surf Cafe

Mamy takie powiedzenie „gdzie są surferzy, tam jest też zdrowe jedzenie”. Nie znam zbyt wielu surferów, więc nie będę silić się na analizę socjologiczną, ale z pewnością znają się na dobrym jedzeniu. Przy ukochanej plaży Arrifana znajduje się restauracja Sea You Surf Cafe serwująca zdrowe śniadania, sałatki, smoothie, obiady, desery itd. Bardzo fajny lekki klimat.

słońce portugalia
sea you surf cafe
ice cream portuagalia

Convent’bio

To ekologiczny sklep i restauracja w jednym. Co więcej, można zamówić tam bezglutenowe pieczywo! Namiary na to miejsce dostałam do Moniki Homli, która wcześniej eksplorowała te tereny, podróżując vanem razem z czteroosobową rodziną.  Idealne miejsce, by wpaść po drodze na posiłek i zrobić eko zakupy. Sklep szczyci się również podejściem zero waste, więc dobrze zabrać ze sobą woreczki na zakupy.

convent'bio portugalia
conventbio portugalia
kawa bio portugalia
kawiarnia

Bio Sabor

Sklep z ekologicznymi warzywami, owocami, orzechami i przetworami przede wszystkim lokalnymi, ale nie tylko. Jeśli będziecie w Portugalii w sezonie zbioru mango, to koniecznie spróbujcie. Coś wspaniałego!

biosabor portugalia
samorbio portugalia
owoce portugalia

Black and White Lagos

Do Lagos wybraliśmy się w upalny dzień. Tak upalny, że musiałam uskuteczniać swoją metodę chodzenia po cieniach. Od kilku lat nie znoszę zbyt wysokich temperatur. Dosłownie gotuję się w środku, wtedy staram się poruszać tak, by nie wchodzić w nasłonecznione miejsca.  To oczywiście pół  żartem pół serio, ale mniej-więcej tak to wygląda. Uliczne cienie zaprowadziły nas do kawiarni o klimatycznym wnętrzu, trochę w stylu boho, ale bardziej minimalistycznie, z pyszną kawą i ciekawym, zdrowym menu.  Zawsze staram się szukać miejsc, w których czuć pasję, inspirujących i z ciekawą ofertą. Wchodzę tam trochę jak do kina lub teatru. Z jednej strony, by skonsumować, z drugiej, by podziwiać i po prosty cieszyć się chwilą.

black and white lagos cafe
lagos cafe menu

Mam nadzieje, że tych kilka wskazówek będzie dla was przydatne. Cudownego wypoczynku!

portugalia algarve

Zobacz również relację z: Majorki, Fuerteventury , Madery

Zostaw komentarz

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.