hummus, wegański, weganizm, wege, bezglutenu, bezglutenowe, zdrowe jedzeie zdrowe odżywianie
Przekąska Przepisy

Hummus klasyczny z owocami

Dodany przez on Kwiecień 10, 2019

Hummus cenię nie tylko ze względu na jego smak, ale również wartości odżywcze. Bazą hummusu jest ciecierzyca, która jako roślina strączkowa posiada stosunkowo dużo białka.  W diecie wegańskiej głównym źródłem białka są właśnie strączki. Warto je jeść kilka razy w tygodniu pod różną postacią. Mogą to być kotleciki z tofu, pasztet z soczewicy (przepis w e-booku Misa Pełna Mocy), dodatek do sałatek i zup lub pasty kanapkowe. Te ostatnie są najprostsze i najszybsze w przygotowywaniu, dlatego jeśli nie macie czasu na gotowanie, możecie skupić się na pastach.

Ciecierzycę można kupić suchą, na parze lub w puszce /słoiku z wodą, czyli popularną w kuchni wegańskiej aquafabą. Aquafaba ze względu na swoje właściwości zastępuje białka jaj. Można ubić z niej sztywną pianę i zrobić biszkopt lub mus czekoladowy (ubita schłodzona aquafaba + kakao i ksylitol do smaku).  Cały produkt jest do zagospodarowania.

Hummus klasyczny z owocami

Składniki:

– 1 puszka/słoik z ciecierzycy

– 1 łyżka tahini

– 1 ząbek czosnku

– cytryna i sól do smaku

– woda

 

Do posypania:

– ½ mango

– ½ granatu

– liście mięty

– papryka czerwona

– pieprz

– czarnuszka

– olej sezamowy lub oliwa z oliwek

 

Podajemy z:

– marchew

– ogórek

– seler naciowy

– arbuz

  1. Odsączoną ciecierzycę blendujemy z tahini, posiekanym ząbkiem czosnku oraz wodą w takiej ilości, by powstał gładki mus. Doprawiamy solą i sokiem z cytryny.
  2. Mango oraz paprykę kroimy w kostkę, granat obieramy, siekamy liście mięty.
  3. Hummus wykładamy na talerz. Na środek wykładamy owoce, polewamy odrobiną oleju i posypujemy przyprawami.
  4. Podajemy z kawałkami arbuza i warzywami pokrojonymi w słupki.

 

Na zdrowie!  🙂

 

TAG
Podobne wpisy

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.