Kolacja Obiad Przepisy

Kotleciki z cukinii i marchewki w chrupiącej panierce

Dodany przez on Wrzesień 10, 2018

Cukinia gigant to stały punk corocznych zbiorów. Sieje ją moja mama i co roku ochoczo wszystkim rozdaje. Do tego stopnia, że trzeba się często wzbraniać przed zabraniem hurtowej ilości. – A może weźmiesz sobie jeszcze dynię? W tym momencie mój wzrok ląduje na oooooogromej, intensywnie pomarańczowej dyni, która kurczowo trzyma się łodyżki. – Nawet nie zmieści mi się do mieszkania, a zjemy ją dopiero za 50 lat! Dzięki, następnym razem. Zabiorę ją na warsztaty. 🙂 W ten sposób każdego lata przeżywamy klęskę urodzaju. Wszystko rośnie naraz i to w całkiem sporych rozmiarach. Oczywiście, część ląduje w słoikach, ale i tak zawsze jest żal, że okres wegetacyjny nie trwa cały rok. Wtedy można byłoby spokojnie wszystkiego codziennie używać.

Teraz cukinia panoszy się zuchwale w naszej malutkiej kuchni i zachęca do zjedzenia. Rozłożyła się dumnie na blacie i mimo swych ekspansywnych zapędów znika, kawałek po kawałku. Nie ukrywam, że najchętniej zjadamy ją w tej mniej zdrowej, smażonej wersji, ale czasem zdarzy się też jakaś pyszna zupa krem np. z  dodatkiem mango. Jeśli jeszcze nie próbowaliście, to serdecznie polecam, a tymczasem zapraszam na pyszne kotleciki.
Kotleciki z cukinii i marchewki w chrupiącej panierce

Składniki (7 sztuk.)

– 200 g marchewki

– 200 g cukinii

– 3 cebulki dymki ( ze szczypiorkiem)

– kostka tofu – 180 g

– 2 łyżki mąki ryżowej

– 4 łyżki oleju + olej do smażenia

– 1 płaska łyżeczka siemienia lnianego mielonego

– mąka kukurydziana gruboziarnista do panierowana (np. Organic)

– sól i pierz

 

  1. Marchew oraz cukinię myjemy i ścieramy w całości na tarce o średnich oczkach. Tofu również ścieramy na tarce cebulkę i szczypiorek siekamy.
  2. Do całości dodajemy pozostałe składniki i delikatnie zagniatamy ręką. Doprawiamy do smaku
  3. Masę dzielimy na 7-8 części, formujemy kotleciki, panierujemy i smażymy na rozgrzanym oleju. W zdrowszej wersji można je upiec w piekarniku (30-40 min temp 180 stopni C).

Więcej ciekawych i równie prostych przepisów znajdziesz w e-bookach. Kliknij tu i wypróbuj!

Na zdrowie ! 🙂

TAG
Podobne wpisy
11 komentarzy
  1. Odpowiedz

    Karolina

    Wrzesień 22, 2018

    Czym można zastąpić tofu?

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Wrzesień 22, 2018

      Innymi strączkami np. ciecierzycą. Tofu w tym przypadku jest tylko dodatkiem, skleja mąka ryżowa. Na zdrowie! 🙂

  2. Odpowiedz

    Justyna

    Wrzesień 29, 2018

    A czym możemy zastąpić mąkę ryżową?

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Wrzesień 30, 2018

      Spróbuj zrobić z płatkami owsianymi GF tymi bardziej zmielonymi a’la błyskawiczne lub zmiel odrobinę zwykłe.

  3. Odpowiedz

    Gosia

    Październik 29, 2018

    W czym można jeszcze panierować?

  4. Odpowiedz

    Dominika

    Październik 29, 2018

    A czym mozna zastapic make kukurydziana ? 🙂

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Październik 29, 2018

      Możesz użyć zmielonych płatków owsianych.

  5. Odpowiedz

    Ela

    Październik 30, 2018

    Pyszne!!! Będą robione nie raz. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Październik 30, 2018

      Na zdrowie! :*

  6. Odpowiedz

    Agata

    Maj 4, 2019

    Robiłam dziś. Są pyszne! Dałam zamiast obu mąk zmielone płatki owsiane. Piekłam w piekarniku. Ugotowałam do tego sos pomidorowy lekko pikantny. Wyszło suuper pysznie.

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Maj 4, 2019

      Fantastycznie! Bardzo się cieszę, że zmodyfikowana pod siebie. Gratki!

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.