Pasta z jarmużu i ciecierzycy

Jarmuż to warzywo kapustne, cenione za właściwości zdrowotne, piękny wygląd oraz smak. Długo niedoceniany, nareszcie trafił  pod strzechy. Nie brakuje go na działkach oraz w warzywniakach. Ten widok zawsze cieszy oko.

Za co najbardziej kocham jarmuż? Chyba za to, że jest  niskokaloryczny, a jednocześnie bardzo odżywczy. Może poszczycić się dużą gęstością odżywczą. Oznacza to, że posiada całkiem sporą koncentrację witamin, minerałów oraz błonnika. Na szczególną uwagę zasługują witaminy: A, K,  C oraz kwas foliowy, a także minerały: potas, wapń, żelazo, magnez. Zapobiega również wielu chorobom tj. nowotwory i choroby serca.  Pomaga na dłużej zatrzymać młodość oraz utrzymać organizm w dobrym zdrowiu.

Myślę, że pastę z jarmużu i ciecierzycy można uznać za superfood, gdyż zawiera wszystko, czego potrzebujemy, by stworzyć idealną kanapkę: witaminy i minerały z jarmużu, białko z ciecierzycy, dobre tłuszcze z oliwy z oliwek, no i dużo błonnika. Warto wprowadzić ją do codziennej diety.

Pasta z jarmużu i ciecierzycy

Składniki na słoik 300 ml:

– 100 g suchej ciecierzycy lub 240 g ciecierzycy z puszki/słoika

– mały pęczek jarmużu (opakowanie 200 g)

– 10 łyżek oliwy z oliwek tłoczonej na zimno

– 1-2 ząbki czosnku

– sok z limonki lub cytryny

– sól do smaku

– kilka łyżek wody

 

  1. Jeżeli użyjemy suchej ciecierzycy, należy ją wcześniej moczyć minimum 8 godzin. Następnie gotujemy w wodzie do miękkości i odsączamy.
  2. Do naczynia wrzucamy: ciecierzycę, jarmuż, oliwę, pokrojony drobno czosnek, sok z limonki, sól i blendujemy na gładką masę. Aby pasta była puszysta, dodajemy odrobinę wody, ułatwi to zblendowanie.

Uwagi!

Czosnek, sok z limonki i sól dodajemy stopniowo, za każdym razem próbując. Bardzo łatwo przesadzić z tymi dodatkami. Smaki powinny się równoważyć, tworząc harmonijną całość.

 

Zachęcam również do spróbowania pasty z suszonych pomidorów i ciecierzycy. 

 

Na zdrowie ! 🙂

Zostaw komentarz