Kolacja Obiad Śniadanie

Peperonata

Dodany przez on Październik 9, 2019

Peperonata to danie kuchni włoskiej. Trochę zmienione, bo bez pomidorów i  jednym dodatkiem extra! Wspaniale wpisuje się w cykl dodatków do chleba przygotowanych z pieczonych warzyw.

 

Peperonatę robiłam drugi raz w życiu. Za pierwszym razem, okazało się, że upieczone warzywa mają w sobie tyle wody (zamiast miąższu), że wyjęłam z piekarnika zupę. Świadczy to, o tym, że warzywa były słabej jakości. Pod wpływem nawozów komórki warzyw/owoców rozrastają się i wypełniają wodą. Dzięki temu szybciej rosną, są duże i ciężkie. Warzywa, które mają więcej czasu, by osiągnąć dojrzałość są gęstsze i bogatsze w substancje odżywcze. Jest to podstawowa różnica pomiędzy żywnością ekologiczną a konwencjonalną. Przyznam, że po tym eksperymencie byłam rozczarowana, ale nauczyło mnie to tego, by większą uwagę przykładać do pochodzenia żywności. Lepiej zjeść mniej, a bardziej wartościowe produkty.

Peperonata jest to kolejny z bajecznie prostych i niezwykle smacznych dodatków do chleba. Najlepiej do tego domowego, zrobionego na własnym zakwasie.  Pieczona papryka jest bardzo aromatyczna, posiada delikatny posmak wędzonki, jest słodka i moim zdaniem tłusta, a przynajmniej sok, który wydobywa się z niej, sprawia takie wrażenie. Pieczone warzywa to zupełnie inna jakość smaku niż smażone, duszone lub gotowane.  Nie trzeba wiele dodatków, by skomponować pyszną, bogatą i głęboką w smaku potrawę.

Peperonata

Składniki:

–  6 kolorowych papryk

– 1 duża czerwona cebula

– 1 łyżeczka nasion kolendry lub mielonego pieprzu

– 2 łyżki oliwy z oliwek

– sól do smaku

– świeże zioła do posypania (opcjonalnie)

  1. Rozgrzewamy piekarnik do 250 stopni C.
  2. Paprykę myjemy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika na 15 minut. W międzyczasie przekręcamy, żeby równo się upiekła.
  3. Upieczoną paprykę przykrywamy ściereczką i czekamy około 10 minut aż przestygnie.
  4. Cebulę obieramy i kroimy w piórka. W garnku prażymy nasiona kolendry (jeżeli wybierzecie pieprz można pominąć prażanie), dodajemy 2 łyżki oliwy i chwilę podgrzewamy, dorzucamy cebulę i smażymy aż się zeszkli.
  5. Z papryki zdejmujemy skórkę, wyjmujemy gniazdo nasienne i kroimy w dość grube pasy.
  6. Do garnka z cebulą wrzucamy paprykę, doprawiamy i delikatnie mieszamy. Podajemy gorące.

Na zdrowie! 🙂

TAG
Podobne wpisy

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.