Placuszki białkowe z wiśniami w syropie klonowym

Placuszki białkowe z wiśniami w syropie klonowym,  to przepis dla sportowców oraz osób, które boją się o zbyt niskie spożycie białka przy diecie wegańskiej.  Często mnie prosicie o tego typu przepisy, a ja zazwyczaj szerokim łukiem omijaj temat, mimo że jest mi dobrze znany.  Tym razem zmobilizowałam się i jest! Super produkt, a do tego przepis.

Białko roślinne od lat gości w mojej kuchni. Sama raczej rzadko je używam, ale za to mój partner, który regularnie ćwiczy 3-5 razy w tygodniu i jest na diecie Misy Mocy (czyli prawie wegańskiej), zawsze ma spory zapas. Zajada je zazwyczaj w bardzo prostej postaci, jako dodatek do płatków owsianych, marudząc przy tym, że nie jest to najsmaczniejsze danie świata.  Wcale to nie dziwi, bo jak może smakować „mąka”?  Za to wkomponowując  białko roślinne w inne receptury, można podbić smak i nadać potrawie więcej wartości odżywczych.

 W ręce wpadł mi produkt marki HempKing – organiczne, bezglutenowe, naturalne białko konopne.  Jako surowe w smaku jest całkiem smaczne. Myślę, że w smoothie bardzo dobrze się sprawdzi.  Duży plus dla producenta za opakowanie. Słoik z pewnością się przyda na przetwory lub do przechowywania.

Białko konopne jest bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9 oraz witaminę E.  Polecane jest dla:

– sportowców

– osób chcących zwiększyć masę mięśniową

– wegan i wegetarian poszukujących dobrego źródła białka.

placuszki białkowe
placuszki białkowe - białko

Wiśnie przywiozłam wczoraj z działki i trochę szkoda było je gotować, dlatego postanowiłam tylko zalać syropem klonowym i sprawdzić, co się stanie.  Jest czad! Owoce nasiąkły słodkością, mojego ulubionego słodzika… smakują obłędnie.  Idealne jako dodatek do słodkich dań.  Niestety nie mam drylownicy więc są w całości, ale jeśli macie taką możliwość, to warto wyjąć pestki.

placuszki białkowe z wiśniami

Placuszki białkowe z wiśniami w syropie klonowym

Składniki na wiśnie w syropie:

– 0,5 litra wiśni z pestkami

– 250 ml syropu klonowego

Wiśnie umyj wsyp do wyparzonego litrowego słoika i zalej syropem klonowym (możesz wcześniej wydrylować wiśnie). Zakręć słoik i odstaw na 24 godziny. Po tym czasie są już gotowe do jedzenia. 

Jeśli uda Ci się powstrzymać przed zjedzeniem wszystkich, pozostałe wstaw do lodówki.

Nie masz wiśni? Nie ma problemu! Możesz użyć innych owoców: czereśni, malin, jeżyn, jagód…

________________

Składniki na 6- 8 placuszków (2 porcje):

– 100 g mąki z ciecierzycy

– 20 g białka konopnego np. HempKing  

– 1- 2 łyżki ksylitolu lub innego słodzika

– 2 łyżeczki proszku do pieczenia

– sok z ½ cytryny

– 1 łyżka oleju + olej do smażenia

– około 150 ml wybranego mleka roślinnego

  1. Patelnię posmaruj delikatnie olejem i rozgrzej.
  2. Wszystkie składniki wsyp do miseczki i dokładnie wymieszaj.
  3. Zmniejsz moc grzania i nałóż 2 łyżki masy. Smaż pod przykryciem, aż góra placuszka stężeje, przekręć i smaż jeszcze przez chwilę bez przykrycia.
  4. Ułóż na talerzu placuszki, polej wiśniami w syropie klonowym.

Na mojej patelni mieści się tylko jeden placuszek, ale jeśli posiadasz większą, możesz usmażyć jednorazowo więcej i tym samym znacznie skrócić czas przygotowania posiłku.

Zobacz też Śniadaniowe placuszki czekoladowe lub bananowe.

A może zamiast wiśni w syropie klonowym wybierzesz konfiturę akacjową?

Na zdrowie! : )

placuszki białkowe z wiśniami

4 Comments

Zostaw komentarz