zupa pomidoroa bez gotowania, zdrowe jedzenie, zdrowe odżywianie, wegański obiad, bezglutenowy obiad, bez glutenu, bez laktozy, bez jaj, celiakia, zupa krem
Kolacja Obiad Przepisy

Puszysty krem z pieczonych warzyw a’la pomidorowa

Dodany przez on Maj 27, 2019

Od dziś „nie umiem gotować” lub „nie mam czasu na gotowanie” przestaje być wymówką. Do zrobienia pysznego obiadu nie potrzebujesz nawet wyjmować garnka. Wystarczy upiec warzywa, zblendować i delikatnie doprawić. Do tego kilka listków świeżych ziół i gotowe! Możesz rozkoszować się głębokim smakiem i popisywać przed innymi wspaniałym daniem.

 

Chyba największą zmorą współczesnego świata jest brak czasu. Prawie cały dzień pochłania nam praca i dojazdy. Jeśli dorzucimy do tego dodatkowe zajęcia i sport, to już jest pozamiatane. Tydzień wypełniony jest po brzegi. Taki sposób funkcjonowania z jednej strony przeszkadza, ale z drugiej trudno wyrwać się z machiny. Pozwolenie sobie na odpoczynek często wymaga dużej odwagi. Bo co jeśli nie nadążę za tak szybko zmieniającą się rzeczywistością i pędzącym rozwojem technologicznym?

Wczoraj wspominałam, jak kiedyś wzbraniałam się przed posiadaniem telefonu komórkowego. Swój pierwszy kupiłam w wieku 19 lat! Służył mi jedynie do wykonywania połączeń. Dziś nie rozstaje się ze smartfonem. Jest tam wszystko: album ze zdjęciami, bank, znajomi, telewizja, radio, praca i przyjemności. Świat zmienia się szybciej niż nasza materialna forma – ciało, jest w stanie ewoluować. Żeby w tym całym zamieszaniu nie zwariować, potrzebne są chwile, by wyciszyć się, zwolnić i złapać połączenie ze światem realnym. Kontakt z owocami i warzywami jest jak dotykanie ziemi. Rośliny są tak prawdziwe i namacalne, że wystarczy chwila uważności, by przywróciły mnie do równowagi.  Może właśnie dlatego lubię gotować.

Chwila, czyli dokładnie tyle ile zajmuje zrobienie puszystego kremu z pieczonych warzyw a’la pomidorowa. 🙂  (Pieczenia warzyw nie liczę, bo robi to za nas piekarnik. Nie  musimy stać z kijem nad paleniskiem.)

Puszysty krem z pieczonych warzyw a’la pomidorowa

Składniki (3 porcje):

– 8 pomidorów

–  1 czerwona papryka

– 1 duża czerwona cebula lub 2 małe

– 1 biała cebula średniej wielkości

– główka czosnku

– olej do polania warzyw

– pęczek szczypiorku

– garść świeżego oregano

– sól i pieprz

 

  1. Warzywa myjemy, pomidory, paprykę i czosnek (całą główkę) przekrawamy na pół. Cebulę obieramy i również przekrawamy na pół. Warzywa układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, delikatnie polewamy olejem i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni C na godzinę.
  2. Po upieczeniu wyciskamy ząbki czosnku z główki oraz wrzucamy wszystkie warzywa do blendera kielichowego. Dodajemy pokrojony szczypiorek i blendujemy na gładki krem. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem.
  3. Przelewamy do miseczek i dekorujemy świeżym oregano. Podajemy z grzankami.

Na zdrowie! 🙂

zupa pomidoroa bez gotowania, zdrowe jedzenie, zdrowe odżywianie, wegański obiad, bezglutenowy obiad, bez glutenu, bez laktozy, bez jaj, celiakia, zupa krem

 

TAG
Podobne wpisy

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.