bezglutenu, wegańskie, bezglutenowe rogaliki, wegańskie rogaliki, zdrowe słodycze, zdrowe wypieki, zdrowe ciasta, bezglutenowe śniadanie
Przepisy Słodycze

Rogale z nadzieniem z polskich jabłek z cynamonem, polewą karmelową i posypką z pistacji

Dodany przez on Luty 27, 2019

Jednak cuda się zdarzają. Nie sądziłam, że możliwe jest stworzenie czegoś tak pysznego bez glutenu, nabiału i jaj. Te rogaliki naprawdę wciągają.  Są mięciutkie, delikatne oraz  pięknie wypieczone. Jabłka, które znajdują się w środku, dodają im świeżości, wyrazistości i rześkości. Razem z cynamonem i odrobiną ksylitolu  tworzą bogate, kuszące wnętrze. Wegański karmel idealnie komponuje się z jabłkami,  podkreślając ich niepowtarzalny smak. Posypka z orzechów pistacji jest jak wisienka na torcie, dodaje wypiekom dużo wdzięku i charakteru.

Rogale idealnie sprawdzają się jako szybkie śniadanie na miłe rozpoczęcie dnia, przekąskę, „coś słodkiego” do kawy oraz drugie śniadanie do szkoły lub pracy.  Można je zabrać ze sobą dosłownie wszędzie.

Do środka wkładamy ulubione jabłka. Duży wybór polskich jabłek znajdziecie na Ryneczku Lidla: jonagold, golden delicious oraz jabłka grójeckie.  Wszystkie są równie smaczne, soczyste i słodkie. Jednak ostatnio moje serce podbiły golden delicious. Mają w sobie tyle soku, że aż  cieknie po brodzie przy gryzieniu. 🙂 

Rogaliki z nadzieniem z polskich jabłek z cynamonem, polewą karmelową i posypką z pistacji

Składniki (8 rogali):

– 1 dojrzały banan (120 g) z Ryneczku Lidla

– 150 g mąki owsianej

– 50 g mąki kukurydzianej + mąka do posypania stolnicy

– 100 g skrobi ziemniaczanej

– 2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia

– 7 g drożdży suchych (instant)

– 40 g łupiny (łuski) babki jajowatej

– 2 łyżki dowolnego oleju + olej do posmarowania rogalików

– 250 -300 ml mleka roślinnego

– ½ łyżeczki soli

– 50 g ksylitolu

– garść pistacji

 

Wypełnienie:

– 1 jabłko z Ryneczku Lidla

– 2 łyżki cynamonu

– 1 łyżka ksylitolu

Jabłko myjemy i kroimy w drobną kostkę, dodajemy cynamon, ksylitol i dokładnie mieszamy.

 

Karmel:

– 100 g mleka kokosowego ( gęsta część)

– 50 g gładkiego masła orzechowego

– 50 g syropu daktylowego

Do rondelka wlewamy wszystkie składniki, podgrzewamy cały czas mieszając, aż wszystkie składniki  połączą się w aksamitny karmel.

 

Sposób przygotowania:

  1. Do miski wsypujemy suche składniki (mąka, skrobia, drożdże, ksylitol , proszek do pieczenia, babka jajowata) i dokładnie mieszamy.
  2. Wlewamy dobrze zblendowany banan oraz dodajemy stopniowo delikatnie podgrzane mleko. Ciasto wyrabiamy rękami. Konsystencja powinna być zwarta i puszysta.
  3. Z ciasta formujemy kulę, odkładamy do miski, przykrywamy ściereczką oraz odstawiam na godzinę w ciepłe nieprzewiewne miejsce.
  4. Po godzinie jeszcze raz wyrabiamy ciasto rękami, jeśli jest twarde lub sypie się, należy dodać większą ilość delikatnie podgrzanego mleka i dokładnie wyrobić. Ciasto będzie lepiło się do dłoni, dlatego należy umyć ręce i mokrymi uformować kulę.
  5. Stolnicę wysypujemy mąką, wykładamy na nią ciasto, wałek obsypujemy mąką i rozwałkowujemy ciasto na duże koło.
  6. Ciasto dzielimy na 8 równych trójkątów.
  7. Na podstawę każdego trójkąta nakładamy wcześniej przygotowane jabłka i zwijamy.
  8. Rogaliki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykrywamy ścierką i odstawiamy na pół godziny do wyrośnięcia.
  9. Po tym czasie smarujemy olejem i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 190 stopni C na około 30 minut.
  10. Wystudzone rogaliki polewamy karmelem i posypujemy pokruszonymi pistacjami.

 

Uwagi:

Łupinę (łuskę) babki jajowatej można kupić w sklepach ze zdrową żywnością, aptekach oraz przez internet. Ten produkt sprawia, że rogaliki są delikatne i puszyste. Można ją w ostateczności wymienić na siemię lniane, ale nie gwarantuje to uzyskania zamierzonego efektu.

Płyny wlewamy stopniowo, by zapobiec zbytniemu rozrzedzeniu ciasta.

 

Na zdrowie! 🙂

TAG
Podobne wpisy
12 komentarzy
  1. Odpowiedz

    Sylwia

    Luty 27, 2019

    Rogale są super, miękkie i puszyste. Ciasto dobrze się wałkuje. Polecam.

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Luty 27, 2019

      Baaardzo dziękuję za opinię. Tym bardziej, że wypieki były owocne.

  2. Odpowiedz

    Magdalena

    Marzec 5, 2019

    Wooow, na pewno zrobię 🙂
    Przy hashimoto i insulinooporności powinno być dozwolone?

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Marzec 5, 2019

      Polecam. Palce lizać!

  3. Odpowiedz

    Ala

    Marzec 7, 2019

    Wyglądają imponująco! Brawo za twórczość i pomysłowość 🙂 chciałabym spytać, czy zamiast babki jajowatej można użyć babki płesznik, bo mam ją akurat w domu :). Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Marzec 7, 2019

      Dzięki! Tak możesz użyć zamiennie o ile jest to łuska babki płesznik.

  4. Odpowiedz

    Marta

    Marzec 7, 2019

    A czy można zastosować w przepisie nasiona babki jajowatej ?

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Marzec 7, 2019

      Możesz dodać siemię lniane, ale nie spulchnia aż tak jak babka. Jeśli jesz jaja, to dodaj 2-3 jajka.

  5. Odpowiedz

    Marta

    Lipiec 24, 2019

    Jaką mąką mogłabym zastąpić mąkę owsianą? Niestety nie mam do takiej dostępu tu gdzie mieszkam.

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Lipiec 24, 2019

      Możesz sprawdzić gryczną, ale to jednak zupełnie inna mąka. Polecam zakupy internetowe.

  6. Odpowiedz

    Marta

    Lipiec 28, 2019

    Zrobiłam wszytsko według przepisu. Niestety rogale wyszły gumiaste… Co mogło pójść nie tak??

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Lipiec 28, 2019

      Ciasto było za rzadkie.

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.