Soczyście różowe gofry z buraka

Przygotowałam przepis na soczyście różowe gofry z buraka i zapomniałam go wrzucić! To może oznaczać tylko jedno, bardzo lubię eksperymentować w kuchni, nawet jeśli ma być to jedynie (lub aż) gotowanie dla frajdy!

Jakiś czas temu miałam trudny okres… w pracy. Byłam zmęczona ciągłym sprawdzaniem statystyk (które są dla mnie informacją  o tym, czy to, co robię, podoba się wam) i  jakich przepisów potrzebujecie, wiecznym dojadaniem i pilnowaniem, żeby nic się nie zmarnowało. W tym wszystkim zabrakło trochę mnie i moich potrzeb, bo koniec końców wszystko, co widzicie na blogu, wszystkie potrawy, testuję na sobie i G.  Nasz jadłospis składa się przede wszystkim z moich projektów, przygotowania e-booków, książek, przepisów na zlecenie i dojadania tego, co zostało po zrobieniu zdjęcia.

Kiedyś totalnie zrezygnowana siedziałam w fotelu, rozmyślając, jak mogę zmienić swoje życie. Wtedy G. rzucił „zacznij robić to co lubisz, dla własnej przyjemności”.  To była genialna rada! Zaczęłam na nowo eksperymentować, wróciłam też do robienia domowego, wegańskiego nabiału, na nowo zachwyciły mnie warzywa. Pomogło! Wtedy też powstał przepis na soczyście różowe gofry z buraka, spisałam… i nie wrzuciłam! 🙂 Teraz nadrabiam zaległości. Mam nadzieję, że gofry Wam posmakują równie bardzo jak mi i zrobicie je dla przyjemności gotowania i jedzenia.

gofry, gofry bezglutenowe, gofry z buraka, różowe gofry,

Soczyście różowe gofry z buraka

Składniki:

– 1 gotowany duży burak lub 2 mniejsze

– 200 g mąki gryczanej

– 12 g proszku do pieczenia

– 1 łyżeczka granulowanego czosnku (lub ząbek świeżego przeciśnięty przez praskę)

– 1 łyżka suszonej cebuli (lub ½ surowej cebuli bardzo drobno poszatkowanej)

–  ¼ łyżeczki gałki muszkatołowej

– 5 g soli

– 150-200 ml mleka roślinnego (dowolne)

– olej do posmarowania gofrownicy

Wykonanie:

  1. Burak zetrzyj na tarce na średnich oczkach.
  2. Dodaj pozostałe składniki i dokładne wymieszaj.
  3. Gofrownicę posmaruj delikatnie olejem i rozgrzej, nalej porcję ciasta i piecz do czasu, aż przestanie wydobywać się para.

Uwagi:

Jeśli robisz gofry na zapas, wystudź je na kratce z piekarnika, żeby odparowały.  

Wypróbuj również gofry z: dynią i cukinią.

4 Komentarze

  • Ania
    Opublikowane 2021-09-08 09:35 0Polubienia

    Ale narobiłaś smaka:) niestety u nas alergia na wiele zbóż m.in właśnie też na gryczaną (plus wszystkie z glutenem, owsiana bezglutenowa i z ciecierzycy). czy jest szansa na zastąpienie mąki gryczanej inna? Dziękuję

    • Ewa Ługowska
      Opublikowane 2021-09-08 11:30 0Polubienia

      W takim razie nie jest to przepis dla Ciebie. Mąka gryczana to podstawowy składnik.Na blogu znajdziesz kilka innych przepisów na gofry. Może wśród nich znajdziesz odpowiedni.

  • Marta
    Opublikowane 2021-09-10 10:20 0Polubienia

    Zastanawiam się dlaczego dodajesz tyle proszku do pieczenia? W gofrach z cukinią np. było całe opakowanie. Zwykle w przepisach napisane jest i przeliczone na łyżeczki. Używasz bezglutenowych proszków do pieczenia czy zwykłych?
    Pozdrawiam 🙂

    • Ewa Ługowska
      Opublikowane 2021-09-10 16:29 0Polubienia

      Hej! Używam tyle, by ciasto było puszyste. Jeśli uważasz, że wystarczy mniejsza ilość, to dodaj mniej. Uściski!

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.