Szarlotka

Jakiś czas temu podawałam przepis na szarlotkę na zimno, więc teraz, dla równowagi będzie na ciepło.  W przeciwieństwie do tradycyjnych ciast nie tuczy i jest zdrowa.  Zdrowe ciasta to jest to, co mnie zawsze zachwyca. Można się cieszyć słodkim smakiem bez wyrzutów sumienia.

Przepis pochodzi z książki „ Jaglany detoks…kolejny krok”.

Składniki:

– 4 jabłka

– ½ dojrzałego ananasa

– 2 szklanki suszonej żurawiny

–  skórka z ½ cytryny

– 1 łyżka świeżego tymianku (opcjonalnie)

– 2 płaskie łyżki cynamonu

–  szczypta kardamonu

– 1- 2 łyżki oleju kokosowego

 

Składniki na kruszonkę:

– 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (czyli około 1/3 szklanki suchej kaszy)

– ¼ szklanki płatków z migdałów

– kilka pokruszonych orzechów laskowych

– 2 łyżki oleju kokosowego

– szczypta cynamonu

 

  1. Jabłka myjemy, obieramy i ścieramy na tarce na grubych oczkach.
  2. Ananasa obieramy i kroimy w 1,5 cm kostkę.
  3. Rozgrzewamy tłuszcz w garnku i dodajemy jabłko, ananasa, cynamon oraz kardamon. Smażymy do czasu aż ananas zmięknie a z jabłek zrobi się mus.
  4. Przed zdjęciem z ognia dodajemy tymianek, skórkę z cytryny oraz żurawinę. Dokładnie mieszamy i wykładamy do naczynia żaroodpornego posmarowanego olejem kokosowym.
  5. Zabieramy się za kruszonkę . Do miski wrzucamy wszystkie składniki i zagniatamy tak, żeby powstała masa a’la kruszonka.
  6. Jabłka równomiernie posypujemy kruszonką i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni C na około 15 minut, aż kruszonka się zarumieni.

 

Szarlotka najlepiej smakuje na ciepło. Jest bardzo aromatyczna i rozgrzewająca. Ananas ma w sobie tyle cukru, że nie ma potrzeby dosładzania.  Jeżeli uda się Wam dostać żurawinę niesłodzoną to będzie 100% sukces.

Powodzenia ! 🙂

2 Comments

Zostaw komentarz