Obiad Przepisy Zero Waste

Wegańskie kotleciki z kaszy jaglanej z końcówkami szparagów

Dodany przez on Czerwiec 12, 2018

Zawsze przed przygotowaniem szparagów odkrawam tak  zwaną stwardniałą końcówkę, około 10 cm. Ostatnio jednak zdałam sobie sprawę, że wcale nie jest taka stwardniała, jak mogłoby się wydawać, i można ją spokojnie zjeść. Wystarczy jedynie ją zblendować, bo o ile skórka jedzona w całości jest włóknista i nie do pogryzienia, o tyle po zblendowaniu spokojnie nadaje się do zjedzenia.

Dodatki do kotlecików mogą być różne, nie muszą być to  końcówki szparagów. Można je zrobić również z innymi „odpadami” np. głąbem z kapusty lub liśćmi z kalafiora. Ważne jedynie by odpowiednio dobrać proporcje. Dzięki mące ryżowej dobrze się skleją i nie będą rozpadać przy smażeniu. Zamiast smażyć, można je upiec lub zrobić z masy pasztet. Będzie smakowało równie dobrze, a przy okazji będzie zdrowsze. Dodatkowo do dosmaczenia polecam dodać drożdży nieaktywnych i sosu sojowego. Oba składniki w naturalny sposób podbiją smak, dzięki czemu potrawa będzie bardziej wyrazista.

Ponieważ w kotlecikach jest już kasza, można je zjeść z samymi surowymi warzywami np. sałatką z dodatkiem bobu i arbuza lub sałatką szparagowo-truskawkową.

 

Wegańskie kotleciki z kaszy jaglanej z końcówkami szparagów

 

Składniki (12 sztuk):

– 475 g szparagów (końcówki z 2 pęczków)

– 150 g kaszy jaglanej (suchej)

– 3 ząbki czosnku

– ½ cebuli

– 2 łyżki drożdży nieaktywnych (opcjonalnie)

– 2 łyżki sosu sojowego

– 1 pęczek koperku

– mąka ryżowa do zagęszczenia

– sól i pieprz do smaku

– 1 łyżka oleju do kotletów + olej do smażenia

– mąka kukurydziana do obtaczania

  1. Kasze jaglaną dokładnie płuczemy i gotujemy w wodzie w proporcji 1:2.
  2. Końcówki szparagów myjemy, kroimy na mniejsze części i blendujemy z czosnkiem. Najwygodniej będzie zrobić to w kruszarce do lodu/orzechów (zazwyczaj znajduje się w zestawie z blenderem).
  3. Cebulkę kroimy na drobną kostkę, koperek siekamy. Łączymy wszystkie składniki i doprawimy solą i pieprzem.
  4. Z powstałej masy formujemy kotleciki i obtaczamy je w mące kukurydzianej. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu.

Na zdrowie! 🙂

TAG
Podobne wpisy

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.