twarożek wegański, weganizm, wegański nabiał, wegańskie sery, nerkowce, ser z nerkowców
Przepisy Śniadanie

Wegańskie twarożki z nerkowców

Dodany przez on Lipiec 8, 2019

Twarożki z nerkowców mają idealną strukturę oraz smak bardzo zbliżony do twarogu z mleka. Idealnie sprawdzają się na wakacyjne śniadanie na świeżym powietrzu: w ogrodzie, tarasie lub w opcji minimalistycznej na balkonie.

Wśród wszystkich rodzajów wegańskiego nabiału najbardziej sprawdza się wersja z nerkowców.  Dzięki neutralnemu smakowi orzechów można je dowolnie doprawiać.  Delikatna struktura sprawia, że masa nerkowcowa bywa bardzo aksamitna. Po namoczeniu nerkowce stają się tak miękkie, że blenduje się je z łatwością. W przypadku twarożków masa nie musi być, aż tak gładka, jak np. na sernik nerkowcowy. Każdy dobry twaróg ma charakterystyczne grudki więc perfekcjonizm może zaczekać na inne zadania. Tu najważniejsza jest przyjemność z „gotowania”.

Twarożki można przygotować w różnych smakach. W przepisie proponuje trzy rodzaje ze świeżymi ziołami, z wędzoną papryką i suszonymi pomidorami, ale równie dobrze sprawdzą się suszone zioła, kminek, czarnuszka, szczypiorek, koperek…

Dodatkowo można również dodać 1-2 łyżki drożdży nieaktywnych, które fajnie podkręcą smak. Drożdże nieaktywne można kupić w sklepach z żywnością ekologiczną oraz przez internet.

Do twarożków przyda się bochenek pysznego, świeżego bezglutenowego chleba. Tutaj znajdziecie kilka przepisów: https://misamocy.pl/?s=chleb&cat=-1&tag=0

twarożek wegański, weganizm, wegański nabiał, wegańskie sery, nerkowce, ser z nerkowców

twarożek wegański, weganizm, wegański nabiał, wegańskie sery, nerkowce, ser z nerkowcówWegańskie twarożki z nerkowców

Składniki na 3 serki:

– 400 g nerkowców

– sok z 1 cytryny

– sól

– odrobina wody do zblendowania

– dodatki: suszone pomidory, świeże zioła, wędzona papryka w proszku

– gaza jałowa, 3 kawałki sznurka

 

  1. Nerkowce moczymy w wodzie min 8 godzin.
  2. Po namoczeniu odcedzamy, dokładnie płuczemy i blendujemy z niewielką ilością wody. Woda potrzebna jest jedynie do tego, by łatwiejsze było blendowanie.
  3. Na małe kawałeczki kroimy suszone pomidory, rozdrabniamy świeże zioła. Masę dzielimy na 3 części i mieszamy z dodatkami.
  4. Przygotowujemy duży talerz i 3 kawałki gazy składającej się z min. 3 warstw. Gazy kładziemy na duży talerz, na każdą wykładamy jeden rodzaj twarożku. Zawiązujemy ciasno sznureczkiem, przykładamy drugim talerzem i kładziemy na niego ciężki przedmiot. Wkładamy do lodówki na 24 godziny.
  5. Po tym czasie twarożki wyjmujemy z gazy. Przechowujemy w zamkniętym pojemniku.

Uwagi:

Jeśli na dużym talerzu twarożki się stykają należy użyć 3 mniejszych i każdy położyć osobno. Chodzi o to, by nie barwiły się od siebie.

 

Na zdrowie! 🙂

Jeśli lubicie zdrowe i pyszne śniadania i szukacie wegańskich, bezglutenowych i bezcukrowych inspiracji, to zapraszam na warsztaty kulinarnie. Zapowiada się pyszna zabawa! Więcej informacji: https://misamocy.pl/kategoria-produktu/warsztaty/.

TAG
Podobne wpisy

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.