zielone koktajle, zielony koktajl, zdrowe koktajle, weganizm, bezglutenu, zdrowe jedzenie, zdrowe odżywianie, śniadanie, proste przepisy, łatwe przepisy
Przepisy Śniadanie

Zielone smoothie z prażonym na szybko musli

Dodany przez on Kwiecień 29, 2019

Zielone smoothie z prażonym na szybko musli jest nieziemsko pyszne! Bardzo słodkie, pożywne i cudownie zielone. Wygląda i smakuje po prostu bosko!  Ponieważ lubię ciepłe śniadania, wszystkie produkty trzymam w kuchni w koszyku (nie w lodówce), oczywiście z wyjątkiem mleka roślinnego. Gorące, chrupiące i baaardzo aromatyczne ziarna sprawiają, że można nasycić się takim śniadaniem na kilka godzin.  Ja spokojnie wytrzymuję do obiadu, czyli około 3-4 godzin.

Do smoothie można wrzucić zdrowe dodatki. Listę 10 takich dodatków znajdziecie tu. Można również wymieniać składniki i używać tych, które macie dostępne w domu lub preferujecie. Przy komponowaniu smoothie dowolność jest ogromna.

Najbardziej w tego rodzaju koktajlach lubię to, że można przemycić w nich surowe warzywa i zielone liście. Rano dużo łatwiej trawimy owoce i surowniznę, dlatego takie śniadanie nie powoduje nieprzyjemnych efektów w postaci wzdęć. No chyba że ktoś nie toleruje któregoś ze składników np. fruktozy zawartej w owocach.

Ziarna eksplodują smakiem, a zielony koktajl wspaniale otula słodyczą. Takie śniadanie nie dość, że cudownie smakuje, to jeszcze pięknie wygląda.  Rozpoczynanie dnia w taki sposób dostarcza wiele przyjemności i gwarantuje dobry nastrój na cały dziezielone koktajle, zielony koktajl, zdrowe koktajle, weganizm, bezglutenu, zdrowe jedzenie, zdrowe odżywianie, śniadanie, proste przepisy, łatwe przepisyń.

zielone koktajle, zielony koktajl, zdrowe koktajle, weganizm, bezglutenu, zdrowe jedzenie, zdrowe odżywianie, śniadanie, proste przepisy, łatwe przepisyZielone smoothie z prażonym na szybko musli

Składniki (1 porcja):

– 1 banan

– ½ małego melona

– ⅓ kalarepy

– 200 ml mleka roślinnego

– garść zielonych liści (szpinak, jarmuż, liście kalarepy)

 

Musli:

– 2 łyżki płatków owsianych

– 2 łyżki ziaren siemienia lnianego

– 2 łyżki ziaren słonecznika

– 2 łyżki chipsów kokosowych lub wiórków kokosowych

 

  1. Owoce i kalarepę kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do blendera, dorzucamy pozostałe składniki i blendujemy na gładkie smoothie. Przelewamy do misy.
  2. Na suchą patelnie wsypujemy wszystkie składniki na musli i podprażamy, aż delikatnie zbrązowieją i staną się chrupkie. Posypujemy musli.

Na zdrowie! 🙂

 

TAG
Podobne wpisy
2 komentarze
  1. Odpowiedz

    Ania

    Maj 5, 2019

    Przepyszne! Słodki smak owoców i kalarepy idealnie uzupełnia się z wytrawnym, lekko gorzkawym smakiem musli 🙂 Zastanawia mnie tylko czy nie wzbogacić smoothie białkiem roślinnym, ponieważ minęła godzina a ja już odczułam lekki głód 😀

    • Odpowiedz

      Ewa Ługowska

      Maj 5, 2019

      Cieszę się, że smakuje 🙂 Eksperymentu do woli!

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.