Prowansja, raj dla miłośników ekologicznej żywności i dzikiej przyrody

Długo zastanawialiśmy się nad miejscem urlopowym, bardzo długo… na tyle, by ceny biletów lotniczych, mogły osiągnąć kosmiczne kwoty. Już nawet zaczęliśmy myśleć o wyciecze zorganizowanej, ale wizja hotelu pełnego turystów za bardzo nas przerażała. Wakacje lubimy spędzać w nietypowych miejscach, wśród „tubylców” podglądając ich sposób życia, codzienność i południowy slow life, którego u nas ostatnio bardzo brakuje. Tydzień spędziliśmy wyszukując różnych opcji, aż w końcu wpadłam na pomysł, że może warto byłoby się wybrać do Francji. Właściwie byłam tylko w Paryżu i to służbowo, więc nie miałam okazji poczuć klimatu. G. nigdy wcześniej nie gościł  w tym kraju, dlatego tym bardziej przystał na propozycję. Podjęcie decyzji co do regionu zajęło nam chwilę. W sumie nigdy nie ciągnęło nas w te strony więc nawet nie wiedzieliśmy, czego możemy się spodziewać. Sprawdziliśmy lotniska i ceny lotów. Wybór padł na Niceę. Mieszkania na Airbnb były już dość przebrane, ale udało nam się znaleźć piękne miejsce w zabytkowym centrum wioski  Tourrettes-sur-Loup (które wygląda ja małe miasteczko) 30 km od Nicei. Małe wąskie uliczki bez możliwości wjazdu auta (ale parkingi bardzo blisko), piękne kamienice, urocze małe restauracje, wspaniały widok na morze i góry i co najważniejsze przytulny apartament z aneksem kuchennym i pełnym wyposażeniem, w którym możemy się rozgościć i do woli gotować lokalne specjały.

</a

Lotnisko w Nicei znajduje się na plaży, więc od pierwszego momentu, poczuliśmy się bardzo wakacyjnie. Coś pięknego! Jeszcze tylko wypożyczalnia aut i ruszamy. W całej Prowansji w powietrzu unosi się zapach lawendy. Jest wszechobecny i bardzo kojący.  Wszystko wygląda tam jak z pocztówki. Przepiękna kraina z dostępem do morza, bujną roślinnością i górami. Przez cały pobyt nie mogliśmy się nacieszyć cudownością tamtejszych terenów, zielenią, jeziorkami w górach, morzem i wspaniałą pogodną. Wymarzone miejsce do życia.
Tym bardziej że w Prowansji królują produkty ekologiczne. Można je znaleźć w każdym sklepie. Super i hipermarkety posiadają oddzielne ogromne działy BIO. Oczywiście znajduje się w nich również żywność wegańska i bezglutenowa. Dużo mniej jest produktów bez laktozy, ale w końcu, to kraina słynąca z produkcji serów i może nie ma tam, aż takiego problemu, co u nas.  Trafiliśmy również do eLeclerka, który cały dedykowany był żywności włoskiej i ekologicznej. Na samą myśl zapalały nam się iskry w oczach. Uwielbiamy oglądać i testować nowości, w krajach w których aktualnie przebywamy. Jest to bardzo ciekawa forma odżywiania się na wakacjach i dużo tańsza niż restauracje, gdzie ceny są dość kosmiczne np. najtańsza pizza Margerita kosztuje 10-12 euro, sałatka od 12 euro, danie główne zaczynają się od 20 euro. Ceny produktów ekologicznych są zbliżone do naszych, czyli jest drogo, ale nie powala. 🙂

To, co szczególnie zwróciło naszą uwagę to obecność w każdym sklepie ekologicznych produktów sypkich do kupienia na wagę.  Znajdują się w dystrybutorach i można wsypać je do własnego pojemnika, dzięki czemu nie kupujemy tony plastiku w które zazwyczaj zapakowane są produkty. Mam nadzieję, że moda na to przyjdzie również do Polski.

Dużym atutem Prowansji są ogromne tereny Parków Narodowych. W jednym z nich znajduje się rezerwat żubrów. Można je oglądać w bezpośrednim kontakcie. Wystarczy wykupić wycieczkę po rezerwacie z przewodnikiem, który w bardzo pewny, lecz nienachalny sposób przeprowadza turystów przez stada żubrów, dzikich koni i dzików.  Ja miałam małego pietra, ale było warto. Niesamowicie piękne zwierzęta.

Jeżeli lubicie kontakt z naturą, czyste świeże powietrze pachnące lawendą, przyjaznych ludzi i urokliwe miejsca to polecam Prowansję. Można się w niej zakochać od pierwszego wejrzenia. Może Wam uda się zobaczyć ja w czasie kwitnienia lawendy. Podejrzewam, że widok jest magiczny! My niestety nie mieliśmy tej przyjemności… może następnym razem…

Zostaw komentarz

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.