Pieczony topinambur

Tych, którzy tak jak ja, uwielbiają ziemniaki w każdej postaci, zachęcam do małej odmiany.

Coraz częściej w sklepach i na bazarach można spotkać topinambur. Do tej pory warzywo to było nieznane lub też mało znane. Osobiście spotkałam się jedynie z kawą z topinamburu.

Przypisywanych jest mu kilka właściwości prozdrowotnych:

– obniża poziom cukru we krwi

– obniża cholesterol

– reguluje ciśnienie krwi

Topinambur można stosować zamiast ziemniaków. W smaku jest bardzo podobny.

 

Składniki:

–  ½ kg topinamburu

-olej kokosowy

-sól do smaku

-kilka gałązek świeżego tymianku

-2 ząbki czosnku

 

  1. Topinambur dokładnie myjemy. Mniejsze bulwy kroimy na pół, większe na cztery części.
  2. Układamy na blaszce, delikatnie polewamy olejem.
  3. Układamy: ząbki czosnku przekrojone na pół, gałązki tymianku i posypujemy solą.
  4. Pieczemy w piekarniku z termo obiegiem nagrzanym do 200 stopni przez około 10 minut.

 

Na zdrowie! 🙂

Zostaw komentarz