Congee z ananasem po azjatycku

O congee i jego właściwościach prozdrowotnych wspominałam we wcześniejszym wpisie na blogu. Poprzedni przepis był w słodkiej wersji. Tym razem przygotowałam coś bardziej wytrawnego, choć nadal na bazie owoców. Congee z ananasempo azjatycku. Ananas po azjatycku jest doskonały: słodki, kwaśny z dużą ilością umami.

Congee z ananasem po azjatycku

Składniki na 4 porcje congee:

– 8 łyżek białego ryżu

– 3 ½  – 4 szklanki wody

Wykonanie:

Do garnka wsyp ryż, zalej wodą i zagotuj. Zmniejsz moc grzania i zostaw na 4 godziny. Raz na jakiś czas wymieszaj, żeby nie przywarło. Jeśli za bardzo zgęstnieje, dodaj więcej wody, ponownie zagotuj i przykręć moc grzania. Powinna powstać konsystencja kleiku ryżowego.

Składniki na 4 porcje ananasa po azjatycku:

– 1 ananas

– 30 cm pora

– 30 g imbiru

– 2 ząbki czosnku

– 20 g oleju sezamowego

– około 100 ml sosu sojowego + sos sojowy do polania (opcjonalnie)

– do posypania: szczypiorek, prażony sezam, kiełki

– dodatki:  nori (opcjonalnie)

Wykonanie:

  1. Obierz i pokrój w kostkę ananas, por pokrój w plasterki, imbir zetrzyj na tarce o drobnych oczkach, czosnek posiekaj.
  2. Na patelni rozgrzej olej, dodaj czosnek, imbir oraz pora i smaż przez chwilę. Wrzuć ananasa i duś pod przykryciem 10 minut.
  3. Dodaj sos sojowy i ponownie duś pod przykryciem, aż ananas zrobi się szklisty.

DO MISECZEK ROZLEJ CONGEE, NA ŚRODEK NAŁÓŻ ANANASA PO AZJATYCKU (DAJ DUŻO SOSU, JEST PYSZNY!), POSYP DODATKAMI,  A Z BOKU POŁÓŻ PASKI NORI.  MOŻESZ RÓWNIEŻ POLAĆ SOSEM SOJOWYM. 

2 Komentarze

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.