Kotlety bezjajeczne z sosem dyniowo-pomidorowym i fasolką szparagową

Co mogłabym zrobić innego na obiad po powrocie z kraju makaronów jak nie makaron z sosem? Fit wersja makaronu, czyli fasolka szparagowa, doskonale smakuje polana sosem dyniowo-pomidorowym. Przywiozłam z wakacji we Włoszech bardzo aromatyczne, suszone oregano, które świetnie współgra z pomidorową nutą. Jego zapach przypomina mi włoską kuchnię, dzięki czemu to zioło nabrało nowego wyrazu. Przywołuje wiele wspomnień np. czas sjesty (nasza pora obiadowa 13-17 lub nawet 19),  zwiedzanie na głodniaka i ucztę po otwarciu lokali. W czasie sjesty nie można zjeść na mieście, bo nikt w tych godzinach nie gotuje. Jak twierdzą włosi jest na to za gorąco. Niestety nie jest to wytłumaczenie dla mojego żołądka, który domagał się obiadu o stałej, umówionej godzinie. „Na szczęście” wakacje się skończyły i można wrócić do swoich zwyczajów żywieniowych. 🙂

Przepis jest na 5 porcji dania, czyli potrzebne będzie około 1 kg ugotowanej fasolki.

 

Kotlety

Składniki (około 20 sztuk):

– 400 g tofu naturalnego

– mały pęczek szczypiorku drobno pokrojonego

– 2 łyżki drożdży nieaktywnych

– ½ łyżeczki soli kala namak

– 4 łyżki oleju kokosowego

– 2 łyżki mąki kukurydzianej + mąka do obtaczania

– 1 łyżeczka kurkumy

– 2 łyżeczki babki jajowatej

– 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę

– pieprz

– ½ szklanki wody

 

  1. Wszystkie składniki wkładamy do jednej miski i wyrabiamy ręką, aż składniki się połączą i stworzą gładką masę.
  2. Z masy formujemy małe kotleciki, obtaczamy w mące kukurydzianej i smażymy na rozgrzanym tłuszczu.

 

Sos

Składniki (5 porcji):

– 500 g dojrzałych pomidorów

– 500 g obranej dyni

– 3 ząbki czosnku

– olej kokosowy do podsmażenia

– 1 łyżeczka oregano (świeżego lub suszonego)

– 1 łyżeczka tymianku (świeżego lub suszonego)

– sól i pieprz do smaku

 

  1. Czosnek chwilę podsmażamy, dorzucamy dynię i dusimy aż zmięknie.
  2. Pomidory sparzamy, obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i dorzucamy do garnka z dynią.
  3. Dodajemy przyprawy , gotujemy około 15 minut i blendujemy na gładki sos.

 

Na zdrowie! 🙂

1 Komentarz

Zostaw komentarz