Przepisy Słodycze

Kruche ciasteczka orzechowe  a’la pieguski

Dodany przez on Marzec 13, 2019

W kuchni najważniejsze są eksperymenty! To właśnie z nich powstają najciekawsze i najbardziej oryginalne dania.  Kuchnia  eksperymentalna jest kuchnią intuicyjną. Wystarczy, że przyjdzie nam do głowy jeden składnik, a kolejne już same wpadają do naczynia. Taka forma gotowania najlepiej sprawdza się w kuchni zero waste.

Więdnąca włoszczyzna pobudza kreatywność i stwarza ogrom możliwości kulinarnych: zupa, kotleciki, pasztet, surówka, seleryba po grecku … Tak samo jest z każdym innym produktem. Masło orzechowe ze zbliżającym się terminem przydatności potrafi być bardziej inspirujące niż niejedna książka kucharska. Można dodać je do pasty, zrobić dip fistaszkowy lub pyszne orzechowe ciasteczka. Do zrobienia których serdecznie Was zachęcam.

ciastka bezglutenowe, ciasteczka bezglutenowe, ciasteczka wegańskie, zdrowe słodycze, zdrowe ciasteczka, zdrowe przekąski, bezglutenu, bez laktozy, bez jaj, bez cukru

Kruche ciasteczka orzechowe  a’la pieguski

Składniki (11 sztuk):

– 60 g mąki owsianej

– 100 g mąki kukurydzianej

– 30 g skrobi ziemniaczanej

– 50 g pokruszonych płatków kukurydzianych (opcjonalnie)

– 40 g mielonego siemienia lnianego

– 200 g masła orzechowego

– 50 g oleju kokosowego

– około 100 – 150 ml wody

– sól do smaku

– 60 g bakali lub suszonych owoców

– 2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia

– wybrana substancja słodząca do smaku (opcjonalnie)

 

  1. Suche składniki i bakalie wsypujemy do miski i dokładnie mieszamy.
  2. Dodajemy masło orzechowe, 100 ml wody i ręką wyrabiamy masę. Następnie dodajemy więcej wody oraz olej kokosowy w takiej ilości, by ciasto było gęste i plastyczne. Po umyciu dłoni ciasto nie powinno przyklejać się do rąk.
  3. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i forujemy ciasteczka.
  4. Pieczemy około 30 minut w temperaturze 180 stopni C. Zjadamy po wystygnięciu.

 

Uwagi:
Ciasteczka są bardzo kruche, dlatego jeżeli chcecie by były bardziej zwarte, dodajemy mniej oleju kokosowego, a więcej wody.  Tłuszczem i wodą regulujecie poziom twardości i kruchości.

Masło orzechowe jest naturalnie słodkie, dlatego dodatkowe dosładzania jest opcjonalne.

Do ciasteczek można dodać dowolne dodatki: suszone owoce, bakalie, pokruszoną czekoladę. Ja dodałam jedynie żurawiny.

Docelową strukturę i konsystencję ciasteczka zyskują dopiero po wystygnięciu. I takie polecam jeść.

Ponieważ w ciastach jest dużo tłuszczu i orzechów polecam nie objadać się nimi, ale potraktować jako wartościową przekąskę w ciągu dna lub przed treningiem sportowym. Jedno ciastko da nam wystarczająco dużego kopa energetycznego.

Przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiku.

Na zdrowie! 🙂 

 

TAG
Podobne wpisy

Dodaj odpowiedź

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.