Zakwas z selera

Zakwas z buraka zna każdy. Znamy jego kolor, smak i zastosowanie (np. barszcz). A co powiecie na zakwas z selera? Czy ktoś, choć słyszał o takiej frywolnej fantazji kulinarnej?

Uwielbiam zakwas z buraków, jego kolor i kwaśny, głęboki smak. Śmiem jednak twierdzić, że zakwas z selera jest jeszcze smaczniejszy! Jednak żeby się o tym przekonać, należy porównać oba zakwasy.
Pod tym linkiem znajdziecie przepis na zakwas z buraka: https://misamocy.pl/zakwas-z-burakow/ Zróbcie obie wersje i dajcie znać, co sądzicie.

Zakwasy wzmacniają odporność, bogate są w minerały i witaminy. Ponadto mają właściwości probiotyczne i tym samym dbają o zdrowie naszych jelit. Warto się z nimi zaprzyjaźnić.

Zakwas z selera

Składniki:

– 1 średni seler (najlepiej ekologiczny)

– 6 ząbków czosnku

– 4 liście laurowe

– 7 ziaren ziela angielskiego

– około 700 ml przegotowanej wystudzonej wody

– płaska łyżka soli

– słoik 1 l (dobrze umyty i wyparzony)

  1. Seler obieramy i kroimy w kostkę, czosnek obieramy, sól rozpuszczamy w wodzie.
  2. Do słoika wrzucamy wszystkie składniki, zalewamy osoloną wodą i przykrywamy nakrętką (nie zakręcamy). Woda powinna przykrywać całość.
  3. Słoik odstawiamy na blat kuchenny. Codziennie mieszamy drewnianą łyżką.
  4. Po 5-7 dniach zakwas jest gotowy. Wstawiamy go do lodówki.

Seler można wrzucić do sałatki,  zupy, zjeść do obiadu lub z kanapką.

Zakwas należy pić codziennie po pół szklanki.

Na zdrowie! 🙂

2 Comments

  • Avatar
    Sylwia
    Opublikowane 2020-04-08 6:54 AM 0Polubienia

    Robiłam – wyszedł pyszny! Do jednego słoika dodałam też chilli w płatkach i fajnie podkręciło smak 🙂 Dziękuję za przepis, Ewciu!

Zostaw komentarz